Журнал

Ароматизація приміщень

Ароматизація приміщень

Один мій знайомий, який віддає перевагу відпочинку за кордоном, якось запитав: «А знаєш, чим пахне Європа? Свіжоспеченими багетами та міцною гарною кавою вранці, засмаженою скоринкою соковитої курки та апетитною картоплею вдень, а ввечері — спокусливими ароматами домашньої кухні. Неймовірно, але йдеш по вулиці, і аромати просто притягують до кафе, магазину, ресторану…».

Цікаво, що лише небагато хто помічає, що саме змушує їх зайти кудись. Частіше аромати впливають на людей на рівні підсвідомості, ненав'язливо виконуючи свою роль. Запахи можуть викликати як позитивні, так і негативні емоції. Приємний запах сприймається позитивно, до нього легко звикнути і згодом просто не помічати.

З неприємним запахом все набагато складніше:

  • запах тютюнового диму в номері дорогого готелю,
  • запах їдальні — в ресторані з гарною кухнею,
  • запах нав'язливих парфумів секретаря — в приймальні фірми,

все це може не тільки відштовхнути клієнтів, але й надовго залишити неприємне враження про заклад.

Закордонні маркетологи вже давно використовують ароматизацію як елемент маркетингу та менеджменту, підвищуючи тим самим імовірність успішного досягнення поставленої мети. Наприклад, свіжий цитрусовий запах налаштує на активну роботу навіть у ранні ранкові години після вихідних, а приємний аромат амбри та ванілі забезпечить взаєморозуміння різних за характером людей. Головне — чітко визначити, чого саме ви хочете досягти в тій чи іншій справі, а професіонали допоможуть у цьому за допомогою відповідних ароматів.

Розробки аромаіндустрії налічують безліч запахів, як кажуть, на всі випадки життя:

  • апетитний і теплий запах пекарні, шоколаду, п’янкий запах Амаретто, аромат свіжоприготованого попкорну, шашликів, що готуються (дим, спеції тощо);
  • аромат свіжозрізаного дерева, кедрового лісу, канадської ялини, гармонійний запах деревини грецького горіха;
  • гармонія благородного запаху нових шкіряних виробів, аромат шкіри з легкими нотками тютюну;
  • свіжий океанський бриз із запахом тропічних плодів, типовий аромат сіна, листя, кориці, різдвяних приправ, свіжого лимона, солодкого мандарина і навіть серцевини розрізаного яблука.

Сама процедура ароматизації стала максимально простою завдяки технічному прогресу. Професійні моделі ароматизаторів працюють на електронному управлінні, з можливістю регулювання часових інтервалів розпилення, вибору денного, нічного або цілодобового режимів. Вбудовані вентилятори рівномірно розподіляють збагачене ароматом повітря без втрат і утворення крапель.

Принцип роботи таких апаратів наступний: одночасно вмикаються насос, вентилятор і нагрівач, після чого ароматична речовина засмоктується з різною інтенсивністю в задані проміжки часу насосом, а потім відбувається впорскування в випарник. Випарник оснащений термоелементом, що підтримує оптимальну температуру випаровування. Ароматична речовина, порціями впорскувана у випарник, майже повністю випаровується, і під впливом вентилятора потрапляє у приміщення.

Правильно підібраний запах і відповідно, запрограмована робота апарата стануть непоганим підґрунтям для успішного ведення будь-якого бізнесу.