Різне

Давайте знайомитись "Одеська Хімчистка"

Одеська Хімчистка

Цією статтею ми відкриваємо новий розділ, в якому буде йти мова про підприємства хімчистки та пральні України, про історію їх виникнення, розвитку, нагальних проблемах і їх вирішеннях, і, звичайно ж, досягненнях. І вважаємо справедливим почати з одного з найстаровинніших в Україні підприємств сфери послуг «Одеської Хімчистки», яка кілька років тому стала засновником нашого журналу.

Артіль ХІМЧИСТКА

Трохи історії

У 1946 році в Одесі підприємцем Гроссманом була заснована перша в місті Артель "ХІМЧИСТКА". До появи Артелі існували дрібні хімчистки, які виконували чистку речей вручну, що створювало певні труднощі та не забезпечувало належної якості. Встановлена Артеллю, перша в Одесі машина хімічної чистки "Hoffman" (виробництва США) стала своєрідною революцією в цій галузі. Речі оброблялися у Вайт спириті — одному з перших розчинників, що використовувалися в хімічній чистці одягу.

У 1960 році Артель була перейменована в "Фабрику Хімчистки". У цей період були встановлені три нові машини чистки одягу виробництва Чехословаччини та Німеччини на перхлоретилені.

У 1969 році Фабрика "Хімчистка" почала відкривати свої філії у всіх районах міста. Філії, окрім традиційних послуг з хімчистки, запропонували клієнтам прання, прання методом самообслуговування, розтяжку гардин, чистку головних уборів.

У 1975 році була встановлена перша машина хімічної чистки на електроопаленні виробництва Югославії, а також німецьке прасувальне обладнання для вологотеплової обробки, новинка для того часу — парові преса, парові столи та пароманекен, який надавав виробу, особливо з важкої ворсистої тканини, первинний вигляд.

З 1991 по 1994 роки Фабрика "Хімчистка" проходить шлях від орендного підприємства до акціонерного товариства.

З 1995 року підприємство стає членом Української Технологічної Академії.

У 1998 році, згідно з розпорядженням голови обласної державної адміністрації С.Р. Гринєвецького, "Одеська Хімчистка" визначена обласним базовим підприємством з надання побутових послуг, підготовки кадрів, матеріально-технічного забезпечення підприємств побутового господарства відповідного профілю.

У 2002 році починається новий етап розвитку «Одеської Хімчистки» — повне технічне переоснащення та навчання персоналу у італійських фахівців. Придбання нового італійського обладнання ITALCLEAN дозволило «Одеській Хімчистці» однією з перших в Одесі впровадити передові технології аква-чистки та аква-фарбування текстильних і шкіряних виробів з використанням італійських хімічних препаратів ALBERTI ANGELO.

У червні 2003 року АТ "Одеська Хімчистка" вступає до Міжнародного Комітету Обробки текстилю CINET, штаб-квартира якого знаходиться в Брюсселі. Це безпрецедентний випадок в історії підприємств хімчисток та пральень України. Сьогодні АТ «Одеська Хімчистка» — єдине в Україні підприємство, яке входить до складу CINET.

З червня 2003 року АТ "Одеська Хімчистка" стає видавцем єдиного українського професійного журналу "Професійна Хімчистка", мета якого — інформаційне забезпечення в області нових технологій, розробок, планування всіх підприємств побутового господарства (хімчисток, пральень, готелів, санаторіїв, будинків відпочинку, а також навчальних закладів, які готують спеціалістів для них).

Будувалися такі хімчистки в радянські часи, і схоже щедрої слов'янській душі, з відповідним розмахом: головна фабрика площею 4000 кв.м, 5-6 філій у кожному районі міста, площею 1000 кв.м кожна, і додатково 46 приймальних пунктів по всьому місту та районним центрам.

Сьогодні такі масштаби викликають здивування, а тоді абсолютно всьому знаходилося застосування. Однак і керувати всім цим було не так-то просто.

Ми вирішили поспілкуватися з Головою Акціонерного Товариства та Генеральним директором АТ «Одеська Хімчистка», Кучинським Миколою Феліксовичем.

Хімчистка

Микола Феліксович, як Ви прийшли в цей бізнес?

«У цей бізнес я прийшов з виробництва, яке не мало нічого спільного з хімчисткою. Однак добре розібратися в усьому допомогло освіта: хімічна, медична, економічна. Мене призначили директором фабрики «Хімчистка» у 1983 році. Призначила тоді Партія. Визнаю, що мені досталося дуже проблемне підприємство, яке протягом 10 років було нерентабельним. 9 березня призначили, а вже 15 березня вимагали видимих результатів.

Прийшлося проделати дуже велику роботу в усьому, але перш за все в кадровій політиці. Радянський лозунг «Кадри вирішують усе» був і є актуальним. І для того, щоб досягти поставлених цілей, на жаль, довелося замінити майже 70% персоналу. Результат не заставив себе чекати – до кінця першого року роботи підприємство стало рентабельним, а після, вийшло на рівень «передовиків» у районі та місті.»

Початок перестройки і її наслідки вплинули на всю промисловість країни. Наскільки це відобразилося на Вашому підприємстві?

«Звичайно, ж наша хімчистка не стала винятком. Платоспроможність населення була на такому низькому рівні, що про таку послугу, як хімчистка, люди пам’ятали в саму останню чергу. Саме тоді нам довелося задуматися про скорочення своїх витрат та доцільність утримання всіх діючих філій.

З зміною політичної ситуації змінилася і економіка країни в цілому, до чого, визнаю, багато наших кадрів через старий менталітет готові були не.

І в 1995 році була введена нова для хімчистки посада маркетингового директора. Цей період став новим етапом розвитку нашого підприємства, оскільки був пов’язаний з появою нових молодих спеціалістів.

Напевно, не помиляюся, якщо скажу, що ми були одними з перших в Україні, хто почав проводити маркетингові дослідження в галузі послуг. Причому, хочу звернути увагу на той факт, що вони проводилися на професійному рівні.

Посада маркетингового директора зайняла Тетяна Кучинська, яка пройшла навчання в Відкритому Британському Університеті та Одеському Економічному університеті за курсом маркетингу та менеджменту, а посаду виробничого директора зайняв Євген Постріганєв – магістр економічних наук, також випускник Одеського Економічного Університету.

Саме тоді після глибокого аналізу було прийнято рішення про концентрацію виробництва на головному підприємстві, з метою зниження витрат та контролю якості. Філії стали працювати в якості приймальних пунктів, а для забезпечення швидкості виконання замовлень ми придбали 2 вантажних мікроавтобуси.

На жаль, не всім працівникам хімчистки така політика сподобалася. Це викликало нову хвилю заміни кадрів, зокрема тих, для яких особиста зацікавленість у розрізненості виробництва ставила вище успіху підприємства.»

Стратегія концентрації

Наскільки ці нововведення були виправдані?

Стратегія концентрації виробництва, вивчення нових технологій та нестандартних підходів до вирішення виникаючих проблем дала свої результати.

У 2002 році ми придбали нове італійське обладнання фірми ITALCLEAN і одними з перших в Одесі почали використовувати технології обробки та фарбування шкіряних виробів у воді, з використанням препаратів фірми ALBERTI ANGELO.

Клієнти одразу оцінили нову якість послуги. Кількість клієнтів почала зростати і, нам щорічно доводилося придбавати додаткове обладнання, як для хімчистки, так і аквачистки.

На відміну від багатьох наших колег, ми купували тільки нове обладнання останнього покоління, оскільки практика вже показала, що підтримуване обладнання часто вимагає великих витрат на обслуговування, які згодом перевищують вартість нових машин.

Вибір зробили на користь фірми ITALCLEAN, оскільки випускаване цим заводом обладнання успішно поєднує в собі оптимальне співвідношення розумної ціни та високої якості. Наші оператори машин хімчистки та аквачистки працюють на цьому обладнанні з задоволенням.

Окрім цеху хімчистки, аквачистки та фарбування у нас є пральня, яка за останні роки за своїм змістом і якістю також кардинально змінилася. Два роки тому ми придбали 6 професійних високовіджимних пральних машин малої завантаженості для обробки індивідуального білизни. Білизна кожного клієнта прається, дійсно тільки в окремій машині.

І ще одне наше придбання — два нові каландри фірми IMESA, які завдяки технічним характеристикам значно підвищили якість прасування та знизили наші енергозатрати. Білизна після віджиму 1000 об/хв надходить одразу на каландр, минаючи сушильний барабан.

показовий приклад

Робота, спрямована на розвиток фірми, ведеться безперервно. За всі ці роки, Вам вдалося підібрати надійну команду, з якою можна досягти успіху?

«Робота ведеться успішно, в основному, завдяки відповідальному ставленню до виконання поставлених цілей. Секрет такої «відповідальності» та максимального довіри полягає в тому, що з часом наш бізнес став сімейним. Управління підприємством, на якому працює 50 осіб, займаюся не тільки я, але й донька, зять та племінниця.

Скажіть, а що більше всього запам'яталося за всю історію роботи в хімчистці?

Найбільш незабутніми, звісно ж, були роки роботи в радянський період. Тоді вищестоящі організації цікавилися тільки результатом, а не конструктивним підходом до вирішення питань.

Приведу один досить показовий приклад, щоб мати уявлення про роботу того часу. Одна з мешканок будинку, розташованого в 200 метрах від нашого філіалу в одному зі спальних районів міста, написала лист до Брежнєва, зі скаргою на те, що «фашисти з хімчистки» своєю роботою не дають їй спокійно жити. До того часу ми тільки завезли та встановили нові машини замкнутого циклу. І замість того, щоб розібратися в проблемі, нам надійшло наказ демонтирувати та вивезти все обладнання за одну ніч. Опір, ви розумієте, був марним. Вивезти обладнання можна було тільки розібравши одну зі стін будівлі. Так ось, за одну ніч ми розібрали стіну, демонтували та вивезли обладнання.

Для чиновників головне було «потушити скаргу», а те, що жителі всього мікрорайону залишилися без пральні та хімчистки, їх уже не цікавило. Філіал простояв у бездіяльності протягом кількох років.

Бували, звісно, і курйози, як кажуть «чисто одеські». На щастя, їх було набагато більше, ніж неприємних історій.

Одесити, як відомо, народ дуже специфічний, і працювати з такими клієнтами дуже цікаво та приємно. Всього за кілька хвилин вам розкажуть «за всіх родичів», які у них талановиті діти, де вони зараз, як їх поважають, як вони прислали «звідти» цей шикарний килим. «І, шо його варто почистити…», так ні, приймальниця, «лексикону, якої позаздрив би сам Беня Крик» (яка така ж одеська, як і клієнти) не хоче його приймати. У такий момент, головне було не позвати приймальницю, погодитися з тим, що це «таки да, шикарний килим», а пізніше вислухати від миющика килимів другу частину історії про те, що цей килим «такий же шикарний, як його життя», і, що тільки завдяки його майстерності килим «можна зробити».

Вийшовши на приймальний пункт, ви могли стати свідком діалогів між клієнтами та приймальницями, наповнених неповторною одеською мовою.

хімчистка в одесі

Микола Феліксович, про проблеми говорити не будемо?

«Про проблеми потрібно не говорити, а їх вирішувати. А ще точніше, їх не допускати.»

Як Ви вважаєте, у чому секрет успіху?

«Мені здається, що секрет успіху полягає в працьовитості, оптимізмі та великому бажанні досягти поставлених цілей.»

Чого Ви хотіли б побажати нашим читачам?

«Передусім, здоров'я, успіху та надійних партнерів, від цього сьогодні багато залежить. А ще хотілося б запросити всіх до нас в гості, бо ми завжди готові допомогти та поділитися досвідом.»