Журнал

Недобросовісний клієнт хімчистки

Недобросовісний клієнт хімчистки

В хімчистку був зданий червоний «пуховик» з жирними плямами. Те, що плями були жирового походження, не викликало жодних сумнівів через характерний ореол і колір.

червоний «пуховик»

Однак після обробки, згідно з рекомендаціями на маркуванні, так звані плями не лише не зникли, але й збільшилися. Ознакало те, що щільність тканини в місцях «плям» була менша, ніж по всьому виробу. Було вирішено розпороти шов в місці найбільшого тертя, щоб перевірити якість дублюючого матеріалу. Результат «відкриття» показав, що тонка нейлонова тканина була покрита білим складом для яскравості кольору і щільності матеріалу. Через кілька років, в процесі носіння і неправильного догляду за виробом (згідно зі словами клієнта, після снігових погод куртка сушилася на обігрівачах), дублюючий склад став крихким і почав осипатися. Саме в місцях, де осипався ущільнювач, на лицьовій стороні куртки з'явилися темні ореоли, зовні дуже схожі на жирові забруднення. Відновити такий прорезинений склад ущільнювача в умовах хімчистки неможливо.

новій куртці

Гірка правда про «найдорожчу у світі і зовсім нову куртку», зрозуміло, клієнта не влаштувала. І почалися дні, наповнені сльозами, погрозами, непритомностями і зворушливими історіями про те, що куртка «зовсім нова і дуже фірмова», «всю родину позбавили одягу» (як з'ясувалося, куртку носили всі члени сім'ї, від малих до великих і незалежно від статі), ну і, як ви розумієте, тепер вся сім'я опинилася під гнітом «морального збитку». У письмовій заяві-претензії клієнт вказав назву і адресу магазину, де була куплена куртка, і її вартість — 1600 грн. Після перевірки з'ясувалося, що магазин вже 5 років як закритий. Звернувшись до представництва фірми-виробника куртки, виявилося, що роздрібна ціна такого виробу коливається від 400 до 500 грн. Таким чином, перед нами був типовий «недобросовісний клієнт». Під час викладення результатів «розслідування» сльози клієнта висихали, крики стихали, кількість постраждалих і сума збитку знижувалися. Такі історії в роботі хімчисток не є рідкістю, і закінчуються вони по-різному, залежно від того, як себе поведуть далі клієнт і адміністрація хімчистки.

Підтвердження вини хімчистки

Згідно із Законом «Про захист прав споживачів», клієнт має право на відшкодування залишкової вартості виробу у разі підтвердження вини хімчистки (від вартості нового виробу віднімається відсоток зносу, вказаний у квитанції прийому). Незалежну експертизу можуть провести фахівці Управління по захисту прав споживачів та Торгової палати України. Що стосується визначення погодженої вартості виробу, зданого в хімчистку, ситуація така:

Згідно з Цивільним кодексом України, який набрав чинності з 1 січня 2004 року, оцінка речей як правовідносин клієнта і підприємства не передбачена і, таким чином, не має обов'язкового характеру та юридичних наслідків. Якщо в нормативно-правових актах (правилах, інструкціях тощо) така норма передбачена, то відповідно до принципу права пріоритету чинним є законодавчий акт більшого рівня, а саме Цивільний кодекс України. Інші нормативно-правові акти повинні бути приведені у відповідність до Цивільного кодексу України.