Що таке клінінг? Розвиток клінінгу в Україні
Останнім часом послуги клінінгу стали дуже популярними. Це пов'язано з багатьма факторами, що впливають на розвиток цього бізнесу. Перш за все, це стрімкий економічний розвиток, наслідком чого є відкриття великої кількості торгових і бізнес-центрів, які можуть обслуговувати тільки професійна техніка.
Само назва галузі послуг клінінгу, від англійського «clean - cleaning» означає «очищення». Клінінгу приписують в якості «історичної батьківщини» - Англію. Можливо, тому що саме там знаходиться Інститут клінінгових наук British Institute of Cleaning Science (BICS). Хоча за право першості в організації такого роду бізнесу можуть сперечатися багато країн. Наприклад, перша прибиральна машина для доріг з'явилася в Філадельфії ще в 1854 році. Але не будемо виступати в ролі історичних арбітрів, а відзначимо лише те, що до початку 21 століття клінінгова індустрія зайняла досить серйозні позиції на ринку послуг. Посудіть самі: понад 65% європейської нерухомості обслуговується клінінговими компаніями, і їх оборот становить близько 30 млрд євро на рік. Вражає, чи не так?
В Україні цей вид бізнесу успішно розвивається, хоча не так стрімко, як на заході. Причиною цього, можливо, є наш менталітет: «навіщо платити клінінговій компанії, якщо є прибиральниця». Але якщо провести детальний аналіз витрат на прибирання і якості його результатів, то поняття «навіщо платити більше» обернеться з точністю навпаки, і, як ви вже зрозуміли, не на користь «технічки».
Крім того, поняття клінінгу не обмежується традиційним прибиранням приміщень, де об'єктом чистки є інтер'єр будівлі. Професійний підхід комплексного клінінгу включає також: зовнішнє і внутрішнє очищення та миття автомобілів, будівель (включаючи багатоповерхові), басейнів, тротуарів, виробничих приміщень і обладнання, а також пам'яток архітектури. Згодьтеся, що така робота потребує найвищої кваліфікації персоналу.
Але навіть якщо ви вирішили самостійно вирішувати проблеми, пов'язані з чистотою, до вибору техніки потрібно ставитися так само серйозно, як і до підбору персоналу.
«Скупий платить двічі» — всім відома пословиця. Але все ще можна почути питання: «Навіщо мені витрачати гроші на професійну техніку, якщо можна купити звичайний побутовий пилосос і одразу вирішити всі проблеми з прибиранням?» Залишаючи при цьому поза увагою, що побутовий пилосос призначений для прибирання невеликої квартири з періодичністю 1 раз на тиждень. А якщо потрібно прибирати в готелі, санаторії, фітнес-клубі, кінотеатрі чи банку? Там техніка працює щодня, і площі набагато більші за звичайну квартиру. Як показує практика, побутова убиральна техніка виходить з ладу вже через кілька місяців експлуатації, і нові витрати на покупку нового обладнання неминучі. Проблему прибирання вирішили для себе вже багато: як великі промислові підприємства, супермаркети і стадіони, так і невеликі готелі та санаторії. Де б не було необхідно проводити регулярне і якісне прибирання, незамінним помічником слугує професійне уборочне обладнання.